HTML

paleo életstílus - evolúciós orvoslás

Egy paleo életmódot, táplálkozást próbálgató doki tapasztalatai, megfigyelései, gondolatai. Kísérlet a paleo életstílus megtalálására, az evolúciós orvoslás terjesztésére és mindennek ötvözése környezet- és természetvédelemmel, ökológiával, alternatív ötletekkel.

Friss topikok

  • 55fibi: Én most találtam ide, és szeretném megkérdezni, mikor lesz legközelebb ilyen találkozó a Fórumban? (2012.12.05. 15:51) Az a fránya glutén...
  • csigene.eva: Egy kérdés az utolsó mondathoz: "Búcsúzóul egy szolgálati közlemény: 2012. 10. 05-én Paleo Sarok a... (2012.10.05. 12:25) Itt az ősz...
  • Csistván: Kedves Feri! Nem tudom, mi történt Veled, remélem, semmi baj, de szeretnék hozzájárulni e blog fo... (2012.10.02. 12:32) Paleo Sarok
  • Pelle Kriszta: No igen, a kenyér a legnagyobb gond. Nekem (vagyis inkább a férjemnek és a kislányomnak) most egy... (2012.08.22. 13:52) Gyakorlati paleo
  • Pelle Kriszta: Kb. két hónapja paleózunk, néha kompromisszumokkal, de a tej és a glutén 99,9%-ban kimaradt az étk... (2012.08.22. 12:15) A paleo és a gyerekek

Címkék

Stratégia

2012.04.02. 15:25 paleodoki

 Kedves Olvasóim!

Igaz ugyan, hogy már tegnap írtam egy bejegyzést, de az a net kapcsolat meghülyülése miatt elszállt és semmivé lett. Lehet viszont, hogy mindez azért történt, hogy most megoszthassam mindenkivel a jó hírt, amit egy olvasóm a Facebookon osztott meg velem, miszerint a Melange kávéházban van paleolit menü!!! A részleteket még meg kell néznem élőben és felvettem velük a kapcsolatot e-mailben is, kíváncsi vagyok mi fog kisülni a dologból. Akit érdekel: http://www.melangekavehaz.hu/

Pénteken hazafelé jövet bementem abba a bioboltba, amelyről írtam legutóbb, rengeteg áru van az üzletben, ezért elég sokáig tartott, míg az engem érdeklő dolgokat megtaláltam. Az árak sajna elég borsosak, mint minden bioboltban, de ha leszünk elég sokan, akkor ezen is lehet változtatni... Én minden esetre a tulaj helyében csinálnék egy polcot, ahová összeszedném a paleo cuccokat és nagy betűkkel kiírnám.

Ha már a környéken jártam a nagypiacra is benéztem paleo szemmel, szerencsére krumplin és babon kívül más nem paleo dolgot nem is láttam. Volt viszont sok egyéb, változó árakon, lehet kapni a bolti árak alatt aszalt gyümölcsöket és mandulát, diót, magvakat, ráadásul nem kell kifizetni a csili-vili csomagolást.

Két gyakorlati tanács:

1. mi a párommal, részben öntudatlanul, úgy kezdtük a paleo átállást, hogy reggelire csomagoltam Neki gyümölcsöt dobozba, hámozva. Most már magamnak is pakolok, egy reggelit az én 195cm, 85kg szervezetem is letud vele.

2.  Ha bármely receptben kókuszreszelék, szezámmag, lenmag szerepel őrölve, akkor ugyanilyen liszttel óvatosan helyettesítsétek, mert a paleo lisztekből a feldolgozás során az olajtartalmat kivonják és a liszt sokkal szárazabb, mint a házi őrlemény. Ezt a saját káromon tanultam meg péntek este, a paleo püspökkenyér tésztája (Tavasz van! bejegyzés) alapján akartam almás sütit csinálni, de a kókuszliszt miatt a massza sokkal szárazabb lett, ezt vízzel pótoltam, viszont így a kisült tészta nagyon morzsálódik. Valószínűleg több tojás kellett volna hozzá víz helyett. 

Sokat gondolkodtam az utóbbi időben a paleo átállás stratégiájáról, azt hiszem, hogy az első lépésként mindenképpen az üdítőket, édességet, sütiket kell elhagyni, ehelyett elő lehet venni a gyümölcsöt: reggelire 1 narancs, 2 kivi, 1 alma vagy körte, esetleg hozzá egy kis aszalt szilva, datolya, füge, dió. Ez finom is, egészséges is és még laktat is... Folytatásként minél több zöldséget kell a menübe iktatni, ez már húzósabb, mert az élelmiszeripar nem kultiválja a paleo elveket (egyenlőre), így paleo zöldségkeveréket alig lehet kapni. Bár a már korábban általam említett előkészített saláták széles körben hozzáférhetőek (Spar, Tesco). Következő lépésként a tej és tejtermékek elhagyása jöhet, ez nem is akkora ördöngősség, mint ahogy gondolná az ember, legalábbis nekem nem esett nehezemre, pedig ha valaki... Még egy fontos dolog: nem vagyok a bogyók híve, de egy kis omega-3 kiegészítés mindenképpen fontos, megéri áldozni rá. 

Egyenlőre eddig jutottam ebben az ügyben, próbálom kiötölni a következő lépéseket, hogy lehetőség szerint jó és finom is legyen és ne menjen rá a gatyánk...

További szép napot Mindenkinek! 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://paleostilus.blog.hu/api/trackback/id/tr804356230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

utyuka 2012.07.04. 21:34:10

Nos, én egyik napról a másikra álltam át totál paleora, mert rájöttem, hogy a makrobiotikus táplálkozásban, amellett hogy az kitűnő volt, hogy, amikor még 2006-ban - akkor is egyik napról a másikra - kiiktattam a cukrot s a tejet/tejterméket, a nagy hiba az volt az 50-60% gabonát fogyasztottam. No ez az utolsó elem vezetett az angina pectoris-hoz. Már 2006-ban elegem volt az orvosokból a gyógyszereikből. Szerencsémre a Klubrádióban hallottam Szendi Gábort, a Paleolit táplálkozás könyvéről beszélt. Azonnal megvettem s - feleségem nagy rémületére - bejelentettem, hogy akkor ezután PALEO.
Kitűnően érzem magam s az időről-időre megejtett vizsgálatok kitűnőek.

MÁS: reggelire gyakran eszem szárított marha-, pulyka- vagy lazachúst - Dr. Cordain "The Paleo Diet" c. könyve szerint magam szárítom ezeket a húsokat. Az első kettőt garam masala fűszer keverékkel - magam keverem ezt is - ízesítem. Száraz kaja, kivéve a lazacot - ez olajos.
süti beállítások módosítása