HTML

paleo életstílus - evolúciós orvoslás

Egy paleo életmódot, táplálkozást próbálgató doki tapasztalatai, megfigyelései, gondolatai. Kísérlet a paleo életstílus megtalálására, az evolúciós orvoslás terjesztésére és mindennek ötvözése környezet- és természetvédelemmel, ökológiával, alternatív ötletekkel.

Friss topikok

  • 55fibi: Én most találtam ide, és szeretném megkérdezni, mikor lesz legközelebb ilyen találkozó a Fórumban? (2012.12.05. 15:51) Az a fránya glutén...
  • csigene.eva: Egy kérdés az utolsó mondathoz: "Búcsúzóul egy szolgálati közlemény: 2012. 10. 05-én Paleo Sarok a... (2012.10.05. 12:25) Itt az ősz...
  • Csistván: Kedves Feri! Nem tudom, mi történt Veled, remélem, semmi baj, de szeretnék hozzájárulni e blog fo... (2012.10.02. 12:32) Paleo Sarok
  • Pelle Kriszta: No igen, a kenyér a legnagyobb gond. Nekem (vagyis inkább a férjemnek és a kislányomnak) most egy... (2012.08.22. 13:52) Gyakorlati paleo
  • Pelle Kriszta: Kb. két hónapja paleózunk, néha kompromisszumokkal, de a tej és a glutén 99,9%-ban kimaradt az étk... (2012.08.22. 12:15) A paleo és a gyerekek

Címkék

Egy tökéletes paleo nap

2012.06.04. 19:33 paleodoki

Tegnap szerencsére nagyon kellemes kertészkedős idő volt, ezért reggel beszereztem a következő 12 zsalukövet, majd folytattam az új komposztáló építését. Este a maradék büdöskékből még némi virág is jutott a tetejére, egy kis dekornak. Délután a meggyfa mellett a létrán gimnasztikázva gondolkodtam el rajta, hogy szinte tökéletes paleo napom van:

Reggelire cukkinis paleomlett egy kis pirított mandulával és kaliforniai paprikával megbolondítva. Ja, és alá a zsiradékot a saját sütésű tepertő pirításával gyártottam...

Utána rakodás, cipekedés, súly pakolás, hajlongás, mindez D-vitamin fröccsel kiegészítve.

Ebédre sült csirkecomb párolt zöldségekkel (karfiol, brokkoli, kelbimbó, sárgarépa), ezt hoztam ma ebédre is.

Kora délután csendes pihenő, sajnos nem kint, mert erősen fújt a szél, közben Napfény- vitamin. Gábor új könyve nagyon jó, valószínűleg egy szuszra elolvastam volna régen, de most beosztom, porciózom, ízlelgetem. A könyv egy mondatban: NAPRA MAGYAR!!! Részletesebben, majd ha elolvastam. Vagy vegyétek és olvassátok. Érdemes. Nekem jó pár ötletet adott, csak tegnap délután.

Pihi után irány a meggyfa! Természetesen itt is a mozgáson a hangsúly, na meg a termelékenységen. Azért jó fél kiló bennem is eltűnt. Soha rosszabb paleo uzsonnát! A meggyszedés után gyomlálás, virágültetés. Apropó holnap felteszem a paleo kert újabb fényképeit.

És egy recept: Muszaka paleodoki módra, ahogy a feleségem készíti

2-3-4 padlizsánt vékony szeletekre vágjuk, majd egy sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, sózzuk, borsozzuk, megkenjük egy kis olívaolajjal, majd be a sütőbe, amíg kicsit megpirul. Közben hagymát apróra, kis zsíron megfonnyasztjuk, hozzá a darált húst (50-70 dkg, ki mennyire húsos), só, bors, fahéj hozzá, majd ha megpirult, nyakon öntjük paradicsom lével. Hagyjuk egy kicsit besűrűsödni. Egy tűzálló edényt kizsírozunk, az alját a padlizsánnal "kitapétázzuk", rá a paradicsomos-húsos massza, erre a padlizsánok másik fele, majd beborítjuk reszelt sajttal. A sütőben összerottyantjuk, a sajt ráolvad és lehet tálalni, majd ujjat nyalogatni. Majd tervezni, hogy mikor legyen legközelebb (nálunk múlt vasárnap volt, meg most szombaton)... Aki szeretné kicsit kiadósabbra, tehet bele 3-4 szeletelt főtt tojást is. 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://paleostilus.blog.hu/api/trackback/id/tr674565438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

utyuka 2012.07.05. 14:14:42

Én a padlizsánt meg a paradicsomot s paprikát is kerülöm, de olvasva a postodat eszembe jutott, hogy makrobiotikus - igen, volt ilyen is: a cukor s tej elhagyása nagyon jót tett, de az 50-60% gabona majdnem katasztrófához vezetett - korom előtt szezonban sok-sok padlizsánkrémet ettem. És mi lenne ha ezt paleo-sítanám? De ahhoz kell majonéz
is kell. Hát, kipróbálom. Paleo majonézt így lehet készíteni:
www.paleoplan.com/2009/11-22/omega-3-mayonnaise/
vagy így:
www.facebook.com/permalink.php?id=115643511873286&story_fbid=253904558047180
vagy így:
cavegirlcuisine.net/2012/04/28/paleonaise/
süti beállítások módosítása