HTML

paleo életstílus - evolúciós orvoslás

Egy paleo életmódot, táplálkozást próbálgató doki tapasztalatai, megfigyelései, gondolatai. Kísérlet a paleo életstílus megtalálására, az evolúciós orvoslás terjesztésére és mindennek ötvözése környezet- és természetvédelemmel, ökológiával, alternatív ötletekkel.

Friss topikok

  • 55fibi: Én most találtam ide, és szeretném megkérdezni, mikor lesz legközelebb ilyen találkozó a Fórumban? (2012.12.05. 15:51) Az a fránya glutén...
  • csigene.eva: Egy kérdés az utolsó mondathoz: "Búcsúzóul egy szolgálati közlemény: 2012. 10. 05-én Paleo Sarok a... (2012.10.05. 12:25) Itt az ősz...
  • Csistván: Kedves Feri! Nem tudom, mi történt Veled, remélem, semmi baj, de szeretnék hozzájárulni e blog fo... (2012.10.02. 12:32) Paleo Sarok
  • Pelle Kriszta: No igen, a kenyér a legnagyobb gond. Nekem (vagyis inkább a férjemnek és a kislányomnak) most egy... (2012.08.22. 13:52) Gyakorlati paleo
  • Pelle Kriszta: Kb. két hónapja paleózunk, néha kompromisszumokkal, de a tej és a glutén 99,9%-ban kimaradt az étk... (2012.08.22. 12:15) A paleo és a gyerekek

Címkék

2 hónap

2012.05.08. 14:27 paleodoki

Kedves Paleok!

Szívesen írnám, hogy „Kedves Paleoim!”, de Norbi megírná, hogy a paleo egy szekta :-).

Tréfát félretéve, két hónapja, hogy untatlak Benneteket ötleteimmel, gondolataimmal, ezalatt az idő alatt a blog látogatottsága folyamatosan nőtt, remélem és azn dolgozom, hogy ez a tendencia töretlen maradhasson. Rengeteg új információval lettem gazdagabb én is az elmúlt két hónapban, amiket próbáltam megosztani Veletek vagy itt, vagy a Facebookon. Nagyon sok szimpatikus emberrel is kapcsolatba kerültem, ha virtuálisan is, akiktől sokat tanultam.

Tegnap egy barátommal beszélgettünk arról, hogy hogyan kéne kezdenie a paleozást és ennek kapcsán jutott eszembe, hogy megpróbálom csokorba gyűjteni az általam ismert és elérhető legfontosabb információkat teljesen kezdő paleoknak:

-        mivel minden szentnek maga felé hajlik a keze, először is ajánlom magamat, bár ez a blog korántsem a legfontosabb forrás, de próbálom felkutatni és közzétenni a legfontosabbakat

-        a legfontosabb természetesen Gábor honlapja: www.tenyek-tevhitek.hu, ennek is leglényegesebb fejezetei: a veszélyes kenyérről, a tej és tejtermék fogyasztásról, a gluténről, a D-vitaminról (a könyvet már előrendeltem) és az omega-3-ról szólóak. Ezeken kívül nagyon hasznosak a receptek illetve a különböző alapanyagok paleohoz való viszonyát ismertető táblázatok.

-        Másik fontos csomópont Elmira blogja: www.elmirapaleokonyhaja.blogspot.com, itt kipróbált, jól működő recepteket talál mindenki

-        Természetesen a keresőkbe be lehet írni paleo és találatok tízezreit köpi a gép

     -    végül van két Facebook csoport, melyekben nagyon érdekes témákat beszélünk meg, nagyon sok kérdésre már most ott a válasz, de az újabb kérdésekre is nyitott mindkét társaság: www.facebook.com/groups/paleolit/ , www.facebook.com/groups/paleo.receptet.beszeljuk.meg/


Természetesen a felsorolás nem teljes, csak a számomra legfontosabb dolgokat írtam itt össze, egy kezdőnek ez is éppen elég, több csak zavart okozna a kezdeteknél, a túl sok információ feleslegesen növelné az ember kezdeti bizonytalanságát. Induláshoz szeretettel ajánlom azt a néhány receptet, melyet én közöltem itt és a heti menü tervezetet.

Ha bárkinek ennek kapcsán még kérdése lenne, csak bátran, szerintem mindenki, aki paleoban érintett, szívesen segít tapasztalattal, tanáccsal, recepttel. Hiszen ez egy olyan közösség, akiknek csak az a „bűne”, hogy szeretnék egészségüket megőrizni illetve visszaszerezni, ezért a táplálkozásukban szembe mennek a jelenleg „érvényes” orvosi és dietetikai ajánlásokkal, amik csak azért „világraszólóak”, mert „jobb” a marketingjük (legalábbis több pénz van benne).

Ezek jó része tegnap kertben jutott eszembe, mint már korábban írtam, nagyon jól tudok fizikai munka közben gondolkodni, a gyomlálás és a komposztáló építés erre éppen alkalmas... Volt cipekedés, guggolás, hajlongás, szóval egy csomó paleo mozgásforma. Sajnos az eső ma közbeszólhat, bár a növényeknek nagyon kell.

Ma megérkezett Csaba (dr. Tóth Csaba) könyve, a Posta egészen gyors volt, vasárnap rendeltem... Este lesz mit olvasni, a paleo főzőcske után.

Továbi szép paleo napot Nektek!

 

 

 

 

 

   

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://paleostilus.blog.hu/api/trackback/id/tr994496172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

utyuka 2012.07.04. 13:52:20

PaleoÜdv!
Sajnos ezt nem tudom elérni? www.facebook.com/groups/paleolit/

Már a húsvéti post is zavarba ejtett. Most meg ez: "Ma megérkezett Csaba (dr. Tóth Csaba) könyve, a Posta egészen gyors volt, vasárnap rendeltem."

Valójában ki is vagy, paleodoki? (Én mahónap 71 éves nyugger, 4 stent-tel a szívemben, de a paleoval kitűnőre vizsgáztam a leutolsó terheléses EKG-n.)

Én azt gondoltam, hogy paleodoki = Dr. Tóth Csaba. Nagy a zavar a fejemben, a paleo táplálkozás ellenére. :)
süti beállítások módosítása