HTML

paleo életstílus - evolúciós orvoslás

Egy paleo életmódot, táplálkozást próbálgató doki tapasztalatai, megfigyelései, gondolatai. Kísérlet a paleo életstílus megtalálására, az evolúciós orvoslás terjesztésére és mindennek ötvözése környezet- és természetvédelemmel, ökológiával, alternatív ötletekkel.

Friss topikok

  • 55fibi: Én most találtam ide, és szeretném megkérdezni, mikor lesz legközelebb ilyen találkozó a Fórumban? (2012.12.05. 15:51) Az a fránya glutén...
  • csigene.eva: Egy kérdés az utolsó mondathoz: "Búcsúzóul egy szolgálati közlemény: 2012. 10. 05-én Paleo Sarok a... (2012.10.05. 12:25) Itt az ősz...
  • Csistván: Kedves Feri! Nem tudom, mi történt Veled, remélem, semmi baj, de szeretnék hozzájárulni e blog fo... (2012.10.02. 12:32) Paleo Sarok
  • Pelle Kriszta: No igen, a kenyér a legnagyobb gond. Nekem (vagyis inkább a férjemnek és a kislányomnak) most egy... (2012.08.22. 13:52) Gyakorlati paleo
  • Pelle Kriszta: Kb. két hónapja paleózunk, néha kompromisszumokkal, de a tej és a glutén 99,9%-ban kimaradt az étk... (2012.08.22. 12:15) A paleo és a gyerekek

Címkék

Keresem a debrecenieket!

2012.03.19. 20:17 paleodoki

A címben szereplő felhívást feltettem ma a Facebookra is, eddig nem túl nagy sikerrel, de próbálkozom. A dolog azért lenne fontos, mert - amint már írtam - szeretnék közösséget szervezni, hogy könnyebb legyen elérni közös céljainkat. 

Más: szeretném megkérni minden Olvasómat, hogy ha tetszik, ossza is meg vagy kommentelje a cikkeket, hogy ne csak az olvasók számát, hanem az egyes embereket is ismerjem. Természetesen nem szándékozom kéretlen reklámra használni az adatokat.

Örömmel láttam a guglin, hogy a "paleo blog" kereső kifejezésre már nem a 12. hanem az 5. lap tetején vagyunk...

Ezek után a paleoról. Bár még nem vagyok 100%-ban paleo, de egyre inkább igyekszem azzá válni, annál is inkább, mert saját káromon rájöttem, hogy ha túl sok (paleo önmagamhoz képest) lisztes holmit eszek (péksüti, tészta), akkor hasi görcseim jelentkeznek, puffadok, szóval komoly kellemetlenségeket okoz. Ezért mindenkinek, aki hasonló panaszokkal küzd vagy már kimondták rá az ún. irritábilis bél szindróma diagnózisát, mindenképpen próbálja ki a paleo-t és tünetei minden bizonnyal megszűnnek.

A legfrissebb kommentben kérdezi kedves olvasóm, hogy "ha a tej a laktóz miatt nem paleo...". Már a kiindulás is részben téves, a tej nemcsak a laktóz miatt nem paleo, bár a laktózt sokan genetikai okok miatt meg sem tudják emészteni, vagyis ebből látszik, hogy nem a tejfogyasztásra lettünk kitalálva (sajnos, mert én nagyon szeretem, de hősiesen csak a kávémba kerül belőle). Azonkívül a laktóz galaktózból és szőlőcukorból áll, magyarán felszívódva emeli a vércukor szintet, tehát szerepet játszik az inzulin tolerancia kialakításában. Harmadrészt a tej fehérje tartalma is "anti-paleo", egyfelől sokan allergiásak rá, másfelől a marha növekedési hormon illetve marha inzulin felszívódva beleszól szervezetünk hormonális működésébe. Ezért a laktózmentes tej sem ajánlható alternatíva, a szintetikus növényi alapanyagokból készült "tejtermékek" pedig valószínűleg tele vannak hidrogénezett és transz zsírsavakkal, ezért nem ajánlhatók paleo táplálkozásban.

Másik érdekes és megfontolásra érdemes ötlet - nem én találtam ki, csak megkerestek a problémával - hogy nincs a könyvekben illetve a neten heti menüsor javaslat, ami könnyen követhető és kivitelezhető lenne. Bár továbbra is fenntartom, hogy a paleo nem csak fogyókúrás diéta típus, de megpróbálok néhány napon belül előállni egy tervezettel, már csak magam miatt is.

Most receptet nem tudok írni, de a menüsor kapcsán pótolom a dolgot.

További szép napot Mindenkinek!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://paleostilus.blog.hu/api/trackback/id/tr174326686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása