HTML

paleo életstílus - evolúciós orvoslás

Egy paleo életmódot, táplálkozást próbálgató doki tapasztalatai, megfigyelései, gondolatai. Kísérlet a paleo életstílus megtalálására, az evolúciós orvoslás terjesztésére és mindennek ötvözése környezet- és természetvédelemmel, ökológiával, alternatív ötletekkel.

Friss topikok

  • 55fibi: Én most találtam ide, és szeretném megkérdezni, mikor lesz legközelebb ilyen találkozó a Fórumban? (2012.12.05. 15:51) Az a fránya glutén...
  • csigene.eva: Egy kérdés az utolsó mondathoz: "Búcsúzóul egy szolgálati közlemény: 2012. 10. 05-én Paleo Sarok a... (2012.10.05. 12:25) Itt az ősz...
  • Csistván: Kedves Feri! Nem tudom, mi történt Veled, remélem, semmi baj, de szeretnék hozzájárulni e blog fo... (2012.10.02. 12:32) Paleo Sarok
  • Pelle Kriszta: No igen, a kenyér a legnagyobb gond. Nekem (vagyis inkább a férjemnek és a kislányomnak) most egy... (2012.08.22. 13:52) Gyakorlati paleo
  • Pelle Kriszta: Kb. két hónapja paleózunk, néha kompromisszumokkal, de a tej és a glutén 99,9%-ban kimaradt az étk... (2012.08.22. 12:15) A paleo és a gyerekek

Címkék

Egy kis számtan...

2012.06.27. 15:53 paleodoki

A találkozón egyik kedves paleotársunk, Kapitány Ilona hozzászólása kapcsán jutott eszembe, hogy mai anyagias világunkban mindent pénzben mérünk (lassan már az egészséget is, sajnos a betegséget már régen), ezért kíváncsi lettem arra, hogy Ilona mennyi gyógyszerköltségez spórol a paleoval. Mivel Ő egy gyógyszertárban múlatja idejét, megkértem, hogy számolja ki nekem, mennyit spórol Ő egy év alatt, illetve mennyit spórol Rajta az OEP. Íme Ilona válasza:

Ma a te ötleted erre kiváncsivá tett.
Kezdem talán azzal,hogy milyen készítményeket szedtem és elhagytam.
A cukorra a Meforal,a vérnyomásra az Ednyt HTC-t,vízhajtót a Hygrotont,A koleszterinre a Rosuvastatint,Ezek az alacsony árkategóriába tartoznak.
Mivel már nekem kétszer volt visszér műtétem állandóra volt javasolva a Detralex.
Ezeket a gyógyszereket folyamatosan hagytam el. tavaly augusztus óta semmit nem szedek 
Nekem ez havonta 4600.-ft volt éves szintem 55.000.-ft
Ezeken a gyógyszereken a tb támogatás havi 4100.- ft éves 49200.-ft.
A teljes ár amit a gyártó zsebre vág 105.000.-fT Ez csak egy beteg,és kevés gyógyszer.
. Amint már említettem nem ez az átlag. Ma volt egy házaspár aki 24.000.-ezert hagyott ott csak gyógyszerre.
Majd, elhatároztam hogy állítok össze egy statisztikát.
Talán milliárdokról is lehetne beszélni amit egy év alatt meglehetne spórolni.
A legcsodálatosabb érzés amit nem győzök mindenkinek mondani ,hogy lehet gyógyszer nélkül ÉLNI. Mindenkinek elmondom,hogy csak mellékhatás ,hogy mellesleg a felesleges kilóktól is megszabadultam.
Nagyon jó hogy rátaláltam a paleóra.

Megjegyzem Ilona tényleg kevés és viszonylag olcsó gyógyszert szedett. De ha csak ezt az összeget szorzom be a Magyarországon élő 700000 cukorbeteg számával: 73.500.000.000, azaz 73 és fél milliárd forint... És ez csak a jéghegy csúcsa, mert a többi beteg nem ilyen "kevés" gyógyszerrel él. 

Melyik más terápiás módszerrel lehet effektív pénzmegtakarítást elérni? Ismereteim szerint semelyikkel, legalábbis ekkorát. 

Ezen kell elgondolkodnia mindenkinek akár paleo, akár nem...

További szép paleo napot Nektek!!!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://paleostilus.blog.hu/api/trackback/id/tr104614951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása